wtorek, 15 września 2015

Dziecięca radość- warto ją zachować?

Hej Wszystkim J

Dzisiaj mała odskocznia, czyli post lifestylowo- motywacyjny. Zanim całkowicie zanurzymy się w temacie zadajmy sobie bardzo ważne pytanie: Kiedy ostatnio cieszyłeś/aś się jak dziecko?No i jak? Dawno? Szkoda? Bardzo! Często wchodzę na takie tematy ze znajomymi, zauważyłam, że chociaż nikt z nas 30 nie przekroczył jakoś tak bardziej trąca on nas starością niż młodością. A przecież życie jest przed nami!

Część z nas utożsamia szczęście z wygraną w totka, super pracą i wakacjami na Majorce. A warto przypomnieć sobie jak to było kiedyś, gdy się miało te 5- 6 lat. Pamiętacie tę radość gdy znalazło się 1zł na chodniku? Albo kiedy jechało się z rodzicami na „wyprawę” rowerową? A pierwsze wakacje poza miejscem zamieszkania?
Aż się buzia cieszy, czyż nie? ;)

O cieszeniu się małymi rzeczami już pisałam tutaj. Oprócz tego chyba trochę wapniejemy i to już w młodym wieku.
„Wygłupiać się? Jeszcze ktoś zobaczy!”, więc lepiej przejść przez życie z poker facem, bez emocji, zbędnych uczuć. Tylko czy bardziej niż opinii „dorosłego” nie szkoda życia, które mamy? Według mnie dobre życie jest o wiele bardziej cenne, w dodatku, że ta dorosłość w tym wieku, to tylko pozory. Zamiast żyć pozorami, uśmiechnij się i zauważ, że dorosłość byłaby niczym, gdybyśmy nie zachowali w sobie choć odrobinę dziecka.

Oczywiście nie neguję inwestowania w przyszłość, ambicji i marzeń. Ja też je mam. Zauważ, że nikt nie każe nam rezygnować z uśmiechu i radości na poczet perspektyw. Wprost przeciwnie, uśmiech i brak ciągłego spięcia przyciąga ludzi i naprawdę pomaga.
Wyobraź sobie, że siedzą przed Tobą 2 osoby, które starają się u Ciebie o pracę- od pierwszej bije świeżością, radością, z zapałem odpowiada na Twoje pytania i przedstawia swój punkt widzenia, druga: z kamienną twarzą, odpowiada bez cienia uśmiechu, z powagą i chłodem. Obie mają takie same umiejętności. Którą zatrudnisz? No właśnie…

Gdy nauczymy się patrzeć na świat z radością, z wiedzą jak cudownie jest wokół wszystko stanie się prostsze, otworzą się furtki, których dotąd nie było. Właśnie tej świeżości powinniśmy uczyć się od dzieci. One mają tak proste spojrzenie na świat. A jak wiadomo siła i piękno tkwią w prostocie.



To jak? Wapniejemy dalej czy wnosimy we własne życie trochę świeżego spojrzenia? Zdecydujmy J

17 komentarzy:

  1. Jeśli będziemy potrafili zachować taką szczerą, bezinteresowną, dziecięcą radość przez całe życie, to będziemy na prawdę szczęśliwi. To jest coś pięknego i warto o tym pamiętać.
    Świetny post :) Miło się czyta :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post :) Przyjemnie się go czyta i piszesz bardzo prawdziwie :) oby więcej takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny post. :) Na prawdę ciekawie piszesz. Bo radość życia trzeba łapać i łapać jak najwięcej, nie wypuszczać z rąk. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post ;) fajnie się Ciebie czyta ;)
    Obserwuję i będę zaglądać ;)
    Zapraszam do siebie - http://k24-7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wpis! <3
    Zapraszam do komentowania:
    http://wgnadii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog! ♥
    Super post :)

    http://classy-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się ten post :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Post jest świetny,dużo daje do myślenia;)

    OdpowiedzUsuń
  10. i like it :)
    klikniesz w link do futra u mnie na blogu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo, jak ja znowu chciałabym być dzieckiem :)



    JAK PRZETRWAĆ ROK SZKOLNY? POKLIKASZ? Kliknij tutaj
    GOŚCIE NA BLOGU! Kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny post! Moim zdaniem musimy znajdywać szczęście w małych rzeczach - to jest piękne.
    http://fridayp.blogspot.com/ <- Enjoy ;)
    Dobrej nocy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze napisane :) Czasem warto "pobawić się" w bycie dzieckiem :)

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post!;))

    http://fashion-styleeee.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo, że mam 17 lat zdecydowanie chciałabym być znów jeszcze młodsza, świetny post!

    Zapraszam
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam 15 lat, ale dorosłość niestety zbliża się wielkimi krokami, chciałabym się cofnąć chociaż do podstawówki :D

    Nowy Post!- Poklikasz w linki? Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na szczęście jestem w tych czasach głupawki!

    NOWY POST - Mela blog!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kosmetyczny młyn , Blogger